free hit counters

Stel Vanavond nog je Orgasme uit met de Start-Stop Methode

Veel mannen presteren in bed minder goed dan ze graag zouden willen. Sommige mannen kunnen geen erectie krijgen, andere mannen hebben een laag libido, en weer andere mannen hebben moeite met het bevredigen van hun partners. Eén van de meest voorkomende seksuele problemen is bij mannen echter wel dat ze te snel klaarkomen.

Vroegtijdige ejaculatie is een probleem dat zo oud is als de mensheid zelf, en hoewel het dus erg vervelend en beschamend kan zijn, zijn er ook al tal van manieren uitgevonden om van dit probleem af te komen. Eén van die manieren is de zogeheten start-stopmethode. Dit is een manier waarop jij, zonder hulp van buitenaf of speciale apparaten, ervoor kan zorgen dat je je orgasme langer kan uitstellen.

Hoe werkt de start-stopmethode?

In essentie is de start-stopmethode heel simpel. Het idee is dat je masturbeert tot je bijna een orgasme krijgt, en dan even ophoudt. Vervolgens neem je even de tijd om weer tot rust te komen, en ga je weer verder met masturberen. Dit doe je enkele keren achter elkaar, en zo leer je om je orgasme zo lang mogelijk uit te stellen.

In de praktijk is dit natuurlijk makkelijker gezegd dan gedaan. Het moeilijkste deel van deze methode is inschatten wanneer je precies klaar gaat komen. Je moet stoppen vóór je het punt hebt bereikt waarop je je orgasme niet meer kan tegenhouden, en dit kan lastig in te schatten zijn. Als je dit één keer verkeerd inschat, zal het weer even duren voor je opnieuw kan beginnen.

De beste manier om dit aan te leren, is door er gewoon tijdens het masturberen op te letten hoe dit voelt. Na een tijdje zul je vanzelf wel doorhebben hoe het ongeveer voelt als jij bijna klaarkomt, en tot wanneer je dit nog kan tegenhouden. Door dit moment zo ver mogelijk uit te stellen, en door dus nét op tijd te stoppen, voer je deze oefening het effectiefst uit.

Let op, om direct de beste tips te ontdekken om vanavond al je erectieproblemen op te lossen en hardere erectie te krijgen, bekijk je het Complete Erectie Controle ebook.

Hoe lang moet ik mijn orgasme uitstellen?

Het idee is dat je ongeveer 15 minuten met dit proces bezig moet zijn geweest voordat je mag klaarkomen. Je mag steeds pas weer beginnen met masturberen als de opwinding wat afgenomen is, en je penis niet meer helemaal stijf is.

Ook is het belangrijk dat je zowel het gevoel als de seksuele prikkels langzaam opbouwt. In het begin zul je deze oefening gewoon droog moeten uitvoeren, maar later kun je glijmiddel toevoegen om de ervaring iets extremer te maken. Hetzelfde geldt voor externe seksuele prikkels; in het begin denk je er niet te veel bij na, later kun je wild gaan fantaseren, en weer later kun je er porno bij gaan kijken.

Hierdoor zorg je dat het uiteindelijk ook onder extreme omstandigheden lukt om je erectie uit te stellen.

Waarom werkt de start-stopmethode zo goed?

Je hebt nu dus uitgelegd gekregen hoe je de start-stopmethode moet uitvoeren, maar misschien ben je nog een beetje sceptisch of het allemaal wel echt zo goed werkt. Waarom zou masturberen zonder klaarkomen je eigenlijk helpen om het langer vol te houden in bed?

start-stop2Het idee achter deze methode is ten eerste dat je je penis langzaam aanleert om met seksuele prikkels om te gaan. Door de penis lange tijd achter elkaar bloot te stellen aan seksuele aanraking, raakt deze er iets minder gevoelig voor. In de toekomst heeft je penis dan meer prikkels nodig voor je een orgasme kan krijgen.

Dit is precies wat je wil bereiken als je te vroeg klaarkomt.

Ook kun je je lichaam door steeds vlak voor het orgasme te stoppen aanleren dat het orgasme iets ongewenst is. Dit klinkt eng, maar je lichaam zal nooit in staat zijn om het orgasme helemaal weg te nemen. Het enige dat je hiermee dus bereikt is dat je lichaam zo lang mogelijk zal proberen om het orgasme tegen te houden.

Dit zorgt er niet alleen voor dat je het langer volhoudt in bed, maar het zorgt er ook voor dat je orgasme veel heftiger wordt, wat voor jou natuurlijk alleen maar positief is.

Deze twee factoren zorgen ervoor dat het over een langere tijd steeds langer zal duren voordat je klaarkomt. Hierdoor is de seks niet meer steeds na enkele minuten klaar, maar hebben jij en je partner echt de tijd om van de seks te genieten.

De start-stopmethode tijdens de seks

Tot nu toe heb ik uitgelegd hoe je de start-stopmethode tijdens masturbatie kan gebruiken om je orgasme op de lange termijn uit te stellen. Maar misschien wil je wel helemaal niet zo lang wachten, en wil je nu al een manier om het langer vol te houden in bed. Dit is gelukkig ook mogelijk, door de start-stopmethode al tijdens de seks toe te passen.

Dit moet je eigenlijk pas proberen als je deze techniek al onder de knie hebt bij het masturberen, aangezien je erg veel prikkels te verduren krijgt tijdens echte seks met een ander persoon. Je kan de start-stopmethode op twee manieren toepassen in bed. Ik zal beide manieren even kort bespreken, en uitleggen wat er de voor- en nadelen van zijn.

Start-stopmethode met onderbreking

De eerste methode houdt in dat je seks hebt met je partner tot je bijna klaarkomt, en dan je penis weer naar buiten trekt. Vervolgens gebruik jij even je handen of mond om je partner bezig te houden, terwijl je wacht tot de opwinding weer iets wegzakt. Als dit gebeurd is, kun je weer verder gaan met de seks.

Een nadeel van deze methode is wel dat je de seks dus continu moet onderbreken. Waarschijnlijk zal je partner het ook prima vinden om af en toe op een andere manier gestimuleerd te worden, en zal jij het ook wel prima vinden om af en toe geen seksuele prikkels te ontvangen, maar misschien hebben jullie hier wél problemen mee. In dat geval is de tweede methode zinvol.

start-stop3

Start-stopmethode met rustig aan doen

Bij de tweede methode heb je seks met je partner totdat je bijna klaar denkt te komen. Op dat punt stop je echter niet helemaal met de seks, maar doe je het gewoon wat rustiger aan. Jullie bewegen allebei iets minder, waardoor de prikkels minder worden en je weer iets minder opgewonden kan raken. Vervolgens ga je weer seks hebben op het oude tempo.

Een voordeel hiervan is dat je de “echte” seks niet hoeft te onderbreken, maar een nadeel kan zijn dat de meer rustige seks wat saai kan zijn. Als jullie zo weinig bewegen dat het voor jullie allebei niet meer opwindend is, dan kun je net zo goed de eerste methode gebruiken, want dan is er voor je partner tenminste nog iets aan.

Het is dus zeer goed mogelijk om de start-stopmethode vanavond al toe te passen voor betere seks, maar ideaal is het niet. Het is prima om nu al van deze manier gebruik te maken, maar als je ook op de lange termijn weer wat onbezorgder seks wil kunnen hebben, doe je er goed aan om in ieder geval ook de masturbatietechniek te oefenen.

Andere tips tegen vroegtijdig klaarkomen

Vroegtijdig klaarkomen kun je oplossen met de start-stopmethode, maar als dat niet lukt, zijn er gelukkig nog genoeg andere manieren om dit te bereiken. Hieronder zal ik ingaan op enkele tips.

Tip 1: Werk aan je zelfvertrouwen

start-stop4Te vroege ejaculatie heeft vaak een psychische oorzaak. Als je weinig vertrouwen in jezelf hebt en van tevoren al denkt te weten dat het niet goed zal gaan, raak je zenuwachtig en gespannen, en dit vat je lichaam op als een signaal dat je snel moet klaarkomen.

Probeer je dus te ontspannen voordat je je tussen de lakens begeeft, dan zul je zien dat dit al een wereld van verschil kan maken.

Wat hierbij kan helpen, is het zoeken van een vaste sekspartner. Mensen zijn vaak het zenuwachtigst bij seks met een nieuwe partner, maar in een monogame relatie, waarin je veel tijd met dezelfde persoon besteedt, voel je je doorgaans meer op je gemak en word je zelfverzekerder, wat je ook merkt in bed.

Tip 2: Verminder stress

start-stop5Stress is slecht voor seks, om verschillende redenen. Het kan het moeilijk maken om gefocust, opgewonden en vrolijk te blijven tijdens de seks, en het is slecht voor de bij seks zo belangrijke bloedsomloop. Daarnaast zal het lichaam als je gespannen bent de neiging hebben om snel klaar te komen, zoals eerder al uitgelegd.

Op de korte termijn kun je hier iets aan doen door, voordat je het bed in duikt, even de tijd te nemen om tot rust te komen. Dit kun je bijvoorbeeld doen door ademhalingsoefeningen te doen, of door even de tv aan te zetten om je gedachten af te leiden. Ook kan het helpen om op te schrijven wat je allemaal nog moet doen, zodat je hersenen niet het idee hebben dat jij alles moet onthouden.

Op de lange termijn kun je proberen je stressniveau permanent te verlagen. Dit kun je doen door je verplichtingen beter in te plannen, of door iets minder verantwoordelijkheden op je te nemen. Dit zal echter niet voor iedereen mogelijk zijn, en dan is het des te belangrijker om deze stress buiten de slaapkamer te houden.

Tip 3: Verbeter je gezondheid

Lichamelijke gezondheid is van grote invloed op je seksuele uithoudingsvermogen. Een paar aanpassingen in je voedingspatroon kunnen daarom je seksleven sterk verbeteren. Door voedsel met veel verzadigde vetten of cholesterol te vermijden, verbeter je de bloedsomloop, wat zeer belangrijk is voor de beste, zo lang mogelijke seksuele ervaring.

Ook kan het wonderen verrichten als je je gebruik van alcohol, tabak en drugs weet terug te dringen. Als je veel van deze middelen gebruikt, maken deze het moeilijk om je orgasme te controleren. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat je van de ene op de andere dag geheelonthouder moet worden, maar het is wel goed om met mate van deze middelen te leren genieten.

start-stop6

Net als bij elke andere fysieke activiteit kun je je uithoudingsvermogen in bed ook verbeteren door aan je conditie te werken. Vooral aerobics werkt goed, omdat je hierbij je hart en longen traint, wat weer helpt om je bloedsomloop te verbeteren. Een positief bijeffect hiervan is dat fysieke inspanning ook kan leiden tot meer zelfvertrouwen, waardoor je minder zenuwachtig bent in bed.

Tip 4: Doe meer aan voorspel

start-stop7Voorspel kan een vrijpartij langer laten duren op twee verschillende manieren. Ten eerste is voorspel ook gewoon onderdeel van seks, en kun je de minder lange penetratie compenseren door tijdens het voorspel meer tijd te besteden aan je partner, door hem of haar te stimuleren met je mond of handen.

Als je hier genoeg tijd aan besteedt, kan enkele minuten geslachtsgemeenschap al genoeg zijn voor je partner voor een bevredigende seksuele ervaring.

Daarnaast heeft onderzoek ook uitgewezen dat stellen die meer aan voorspel doen, vervolgens langer seks kunnen hebben. Waarom is niet helemaal duidelijk, maar het zou kunnen komen doordat beide partijen hierdoor meer ontspannen raken. Wat de oorzaak ook moge zijn, vast staat in ieder geval dat je orgasme langer op zich laat wachten.

Hopelijk kun je met dit artikel aan de slag om je ejaculatie verder uit te stellen. Vroegtijdig klaarkomen is natuurlijk nooit leuk, maar gelukkig is er meer dan genoeg wat je zelf kan doen om dit probleem op te lossen. Uiteindelijk heb ik er vertrouwen in dat ook jij weer geweldige, langdurige seks met je partner kan hebben, waar jullie allebei de hele nacht van kunnen genieten!

Ontdek de Meeste Effectieve Methode voor het Volledig Herstel van je Erectieproblemen

Ik heb over de afgelopen 9 jaar duizenden mensen geholpen om hun problemen in de slaapkamer op te lossen.

Sinds kort heb ik een baanbrekende methode ontwikkeld om af te rekenen met erectiestoornissen en problemen. Je leert onder andere het volgende:

  • De 10 belangrijkste oorzaken van erectiestoornissen
  • Praktische oefeningen om binnen no-time weer volle en harde erectie te krijgen
  • Hoe je je erectiestoornis voor eens en altijd uit je leven verbant.

Leer nu mijn effectieve methode voor het uitbannen van erectieproblemen zonder middelen, pillen of andere kwakzalverij:

Complete Erectie Controle Risicovrij Uitproberen

Laat een reactie achter

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *