6 Mentale en Fysieke Oefeningen Voor Een Keiharde Erectie

Als jij dit artikel hebt aangeklikt, dan is er een goede kans dat jij moeite hebt met het krijgen van een erectie. Dit is natuurlijk bijzonder onprettig als je goede seks wilt hebben. Maar ook kan het voor serieuze problemen zorgen op het gebied van zelfvertrouwen. Het is dus heel begrijpelijk dat je met deze problemen wilt afrekenen.

Gelukkig is er een hele hoop wat je kan doen om je hierbij te helpen. Er zijn tal van oefeningen die ervoor kunnen zorgen dat jij weer een harde erectie kan krijgen, zowel puur fysieke als meer mentale oefeningen. Ben jij benieuwd naar deze oefeningen, en wil je wel eens uitproberen of ze voor jou werken? Lees dan vooral dit artikel!

Oefening 1: Kegeloefeningen

Er is een wetenschappelijk bewezen manier om makkelijker, sneller en langer een erectie te kunnen krijgen. Dit is het trainen van de zogeheten bekkenbodemspier, ook wel PC-spier genoemd. Ondanks wat de naam suggereert, gaat het hier niet om één enkele spier, maar betreft het eigenlijk een grotere spiergroep.

Deze spiergroep is van essentieel belang om meerdere redenen, en één daarvan is dat hij een cruciale rol speelt tijdens seks. Niet alleen zorgen deze spieren ervoor dat je makkelijker een erectie krijgt, maar het trainen ervan helpt ook om vroegtijdig klaarkomen te bestrijden.

Je kan elke spier sterker maken door hem aan het werk te zetten.

Waarschijnlijk heb je echter geen flauw idee waar je bekkenbodemspier zicht bevindt. Het zal je echter gelukkig niet veel moeite koste om hem te vinden. Eigenlijk weet je prima waar deze spiergroep zit, want je gebruikt hem als het goed is dagelijks.

Je PC-spier is de spier die je gebruikt om je plas op te houden. Door even te doen alsof je je plas ophoudt, zul je meteen voelen dat je een bepaalde spier aanspant. Dat is precies de spier (of dus eigenlijk spiergroep) die je moet hebben). Nu je deze hebt gevonden, kun je hem gaan trainen met Kegeloefeningen.

Let op, om direct de beste tips te ontdekken om vanavond al je erectieproblemen op te lossen en hardere erectie te krijgen, bekijk je het Complete Erectie Controle ebook.

Hoe werken Kegeloefeningen?

Kegeloefeningen, vernoemd naar de Amerikaanse arts Arnold Kegel, zijn erg geschikt om je bekkenbodemspier te versterken (bron). Begin door je PC-spier even aan te spannen; doe dus alsof je je plas ophoudt. Hou dit eventjes aan, en laat vervolgens deze spier weer los. Als dit je lukt, dan heb je je eerste Kegeloefening zojuist voltooid. Geen moeilijke oefening dus!

Aanvankelijk raad ik je aan om je bekkenbodemspier maar iets van 10 seconden lang gespannen te houden. Doe de oefening ongeveer 10 keer achter elkaar, en dat dan elke dag. Dit zal op een gegeven moment iets te makkelijk voor je worden. Dat is het moment dat je je PC-spier langer aangespannen moet houden, of meer oefeningen achter elkaar moet doen.

Lees hier meer over hoe je Kegeloefeningen uitvoert.

Oefening 2: Aerobics

Je bekkenbodemspier is dus, zoals ik net al gezegd heb, van groot belang voor het krijgen van een erectie. Het is dus mogelijk om deze te trainen met Kegeloefeningen, maar dat is niet de enige manier. Je kan dit ook doen met aerobics. Volgens de American Journal of Cardiology is er bewijs dat aerobics-oefeningen erectieproblemen kunnen verminderen (bron).

Aerobics zijn oefeningen die vooral het hart en de longen versterken. De benen en het bekken worden veel gebruikt bij deze oefeningen, waardoor ze erg geschikt zijn om de bekkenbodemspieren te versterken. Vaak worden ze op muziek gedaan. Bekende varianten zijn:

  • Step aerobics
  • Interval aerobics
  • Dans-aerobics
  • Aquarobics

Ook het versterken van je hart en longen is overigens positief voor het krijgen van een erectie. Een penis wordt natuurlijk stijf doordat er bloed instroomt. Het goed functioneren van je hart en longen zorgt ervoor dat het rondpompen van bloed in je lichaam wordt vergemakkelijkt. Dit maakt het makkelijker om je penis vol te pompen met bloed en een erectie te krijgen.

Aerobics zijn niet alleen goed voor je erectieproblemen, maar ook voor je algehele gezondheid.

Zelfs het zogeheten “brisk walking”, ofwel wandelen op een flink tempo, kan al enorm helpen om je erectieprobleem te verminderen. Als je dit een halfuurtje per dag doet, tussen de drie en vier keer per week, dan is dat vaak al genoeg om resultaat te zien.

Oefening 3: Positiviteitsoefeningen

Veel mannen zien erectieproblemen als een puur fysiek probleem, en zoeken dus enkel naar puur lichamelijke oplossingen voor dit probleem. Ik snap best dat het stijf worden van een penis er in de basis uitziet als iets lichamelijks. In werkelijkheid is het zo dat er vaak psychologische oorzaken achter erectieproblemen zitten, die psychologische oplossingen behoeven.

Een vaak voorkomende oorzaak van het niet kunnen krijgen van een erectie is weinig zelfvertrouwen (bron). Als je dit probleem wil aanpakken, dan zul je dus aan je zelfvertrouwen moeten werken. Soms zul je hier professionele hulp bij nodig hebben. Als je op zoek bent naar oefeningen die je zelf thuis kan doen, dan zijn positiviteitsoefeningen een erg goede optie.

Het gaat er bij dit soort oefeningen om dat je jezelf overtuigt van je eigenwaarde. Het kan helpen om van tevoren een lijstje te maken met wat jij positieve eigenschappen van jezelf vindt. Als je vooral onzeker bent over je prestaties in bed, dan kun je ervoor kiezen om je vooral te richten op seksuele eigenschappen.

Denk aan dingen die je aantrekkelijk vindt aan jezelf, of waar jij vindt dat je goed in bent in bed.

Vervolgens moet je deze eigenschappen tegen jezelf herhalen. Wanneer je jezelf maar vaak genoeg blijft herinneren aan wat er allemaal goed aan jou is, ga je dit zelf ook steeds meer beseffen. Je zult zien dat jouw erectieproblemen een stuk minder worden, als onzekerheid de oorzaak ervan is.

Ik wil nogmaals even benoemen dat je onzekerheid niet altijd in je eentje kan oplossen. Als je onzekerheid vrij heftig is, dan zul je hulp van anderen nodig hebben. Hierbij kun je denken aan een gesprek met een therapeut, maar ook gewoon aan een gesprek met een goede vriend of je partner.

Oefening 4: Meditatie

Psychologische problemen zijn dus vaak de oorzaak van een erectieprobleem, en één van die problemen is stress (bron). Stress leidt tot meerdere seksuele problemen. Zo zorgt het er niet alleen voor dat sommigen moeilijker een erectie kunnen krijgen, het kan ook nog eens leiden tot vroegtijdig klaarkomen. Genoeg redenen dus om van je stress af te proberen te komen.

Een goede manier om stress te verminderen, is via meditatie. Meditatie heeft verschillende vormen, maar ik heb het over het zo veel mogelijk leeg maken van je hoofd. Je moet proberen om aan zo min mogelijk te denken, en vooral alle onwelkome en stress veroorzakende gedachten weg te duwen.

Op die manier kom je weer tot rust, en heb je minder last van stress.

Je moet hier echter ook weer niet te ver in gaan. Als je aan helemaal niets probeert te denken, dan gaat dat mis, want aan niets denken is onmogelijk. Bovendien moet je ook niet te agressief proberen om gedachten weg te duwen, want dat werd alleen maar contraproductief. Ervaren mediteerders zeggen dat je gedachten even rustig moet “bekijken”. Daarna kun je ze weer langzaam naar de achtergrond duwen.

Tips voor meditatie

Je kan jezelf helpen door te mediteren in een rustige omgeving, waar niet al te veel geluid aanwezig is. Sowieso moet je afleidingen zoveel mogelijk zien te vermijden. Dit gaat een stuk makkelijker als je je ogen dichtdoet tijdens de meditatie. Je moet ook op een comfortabele manier zitten, maar niet te comfortabel, want dan heb je het risico dat je in slaap valt.

Het is ook belangrijk dat je de tijd neemt voor meditatie. Je hoofd leegmaken is niet iets wat je even in een minuutje doet. Zorg dus dat je echt even niet gestoord wordt, en leg jezelf geen eindtijd op (dat geeft alleen maar stress).

Als je meer tips rondom meditatie nodig hebt, dan raad ik je aan om hier gewoon eens even op te Googlen. Op internet is meer dan genoeg informatie te vinden over meditatie. Mindfullness-meditatie is een erg geschikte meditatiemanier om stress te verminderen, dus ik raad je aan om vooral daarnaar te zoeken.

Oefening 5: Denk aan opwindende dingen

Misschien denk je nu: echt? Serieus? Ga je me nu aanraden om aan opwindende dingen te denken om een erectie te krijgen? Denk je soms dat ik niet weet hoe erecties werken of zo? Oké, oké, misschien is dit advies dat een beetje voor de hand ligt. Maar ik weet uit de praktijk dat mensen dit nog wel eens willen vergeten als het er echt op aankomt.

Mensen die last hebben van een erectiestoornis, zijn hier vaak in hun hoofd enorm mee bezig als ze seks proberen te hebben. Ze denken alleen nog maar aan de vraag of het ze wel zal lukken. Als een gevolg hiervan vergeten ze waarom seks ook alweer opwindend hoort te zijn. Wanneer je niet aan opwindende dingen denkt, dan zal het natuurlijk ook niet meer lukken om een erectie te krijgen.

Als je jezelf niet in de stemming brengt, dan hoef je ook geen erectie te verwachten.

Onthoud dus dat je ook nog een beetje van de seks moet kunnen genieten, en laat je fantasie dan ook de vrije loop in bed. Als je je seksuele fantasie loslaat, dan zul je het in ieder geval een stuk makkelijker vinden om een erectie te krijgen. Je erectiestoornis is er nog niet mee opgelost, maar je voorkomt in elk geval een valkuil van veel mannen met erectieproblemen.

Oefening 6: Masturbeer zonder porno te kijken

Porno is sinds de opkomst eigenlijk niet meer weg te denken uit het leven van veel mannen. Steeds meer mannen kijken er dagelijks of bijna dagelijks naar. Masturberen staat tegenwoordig bijna gelijk aan porno, en zo raar is dat ook niet. Het is ontzettend makkelijk om binnen een paar minuten op een website te zijn waar gigantisch veel stimulerend materiaal te vinden is.

Ik ben echt niet tegen porno om moralistische, preutse redenen. Mensen moeten zelf de keus hebben waar ze naar kijken en wat ze met hun lichaam doen. Het is echter wel zo dat porno kan leiden tot erectiestoornissen (bron). In dat geval is er natuurlijk wel degelijk iets slechts aan porno, en kun je misschien beter sterk minderen of volledig stoppen.

Dit komt doordat je in porno erg extreme stimulansen te zien krijgt. Het gaat om erg mooie vrouwen die extreme seksuele handelingen uitvoeren. In het echte leven zijn deze extreme stimulansen echter een stuk zeldzamer. Toch ga je het echte leven onbewust vergelijken met de beelden die je gewend bent uit porno.

Nu zijn de prikkels die je van een echte vrouw krijgt niet sterk genoeg meer om daar een erectie van te krijgen.

Om hier iets aan te doen, raad ik je aan om vanaf nu eens een tijd alleen nog maar te masturberen zonder porno. Zo train je jezelf weer om ook op minder extreme stimulans te reageren, en zul je uiteindelijk hopelijk weer normale seks kunnen hebben.

Het zal je misschien niet meteen lukken om een erectie te krijgen zonder porno. Maar dat geeft alleen maar aan dat je waarschijnlijk op het juiste spoor zit. Uiteindelijk lukt het je waarschijnlijk wél, als je je fantasie maar hard genoeg aan het werk zet!

Ontdek de meeste effectieve methode om vanavond al je erectieprobleem op te lossen

In de afgelopen 9 jaar heb ik duizenden mensen geholpen om hun problemen in de slaapkamer op te lossen.

Ik heb een baanbrekende methode ontwikkeld om af te rekenen met erectiestoornissen en erectieproblemen. Je leert onder andere het volgende:

  • De 10 belangrijkste oorzaken van erectiestoornissen
  • Praktische oefeningen om binnen no-time weer volle en harde erectie te krijgen
  • Hoe je je erectiestoornis voor eens en altijd uit je leven verbant

In mijn methode geef ik de exacte stappen en specifieke instructies om erectieproblemen compleet te verbannen zonder middelen, pillen of andere kwakzalverij.

Klik op de link om meer te weten te komen over mijn methode:

Complete Erectie Controle Risicovrij Uitproberen

Laat een reactie achter

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *