Betere Erectie Krijgen door Gezonde Voeding? Beter Eten in 6 Stappen!

Iets waar mensen steeds vaker een probleem mee hebben in de huidige samenleving, is gezonde voeding. Steeds meer worden we in de supermarkt en door borden van fastfoodrestaurants gepresenteerd met ‘makkelijke’ opties, die erg verleidelijk kunnen zijn, maar niet de meest gezonde opties zijn. Toch is het eenvoudig om in deze val te trappen, zeker als je een druk leven hebt en dus niet veel tijd hebt om elke dag uitgebreid voor jezelf te koken.

Een ander probleem waar steeds meer mannen, in Nederland maar ook wereldwijd, mee te maken hebben, is erectiestoornissen. Dit is natuurlijk een erg vervelend seksueel probleem, dat enorme gevolgen kan hebben voor de kwaliteit van het seksleven van mannen en hun partners, om nog maar te zwijgen van de invloed die dit heeft op het zelfvertrouwen van deze mannen.

Twee erg vervelende gegevens dus, maar wat nou als ik je vertel dat deze ontwikkelingen best wel eens iets met elkaar te maken kunnen hebben? Een gezonde voeding is namelijk van grote invloed op de kans op een harde erectie, en het kan dus zomaar zo zijn dat jouw ongezonde dieet de reden is dat je geen fatsoenlijke erectie kunt krijgen. Als dit bij jou het geval is, dan zal ik je verderop in dit artikel proberen te helpen om dit probleem op te lossen. Ik doe dit aan de hand van de volgende voedingstips, die kunnen leiden tot betere erecties:

  • Eet zo min mogelijk verzadigd vet
  • Drink voldoende water
  • Eet zo min mogelijk suiker
  • Eet meer spinazie
  • Eet meer avocado’s
  • Drink elke dag twee tot drie kopjes koffie

Stap 1: Eet zo min mogelijk verzadigd vet

Als je aan ongezond eten denkt, dan denk je al snel aan fastfood, en wie aan fastfood denkt, zal al snel denken aan een vette hap. Van friet tot hamburger tot kipnuggets, alles is ofwel gefrituurd, ofwel van zichzelf al ontzettend vet, danwel beiden. Je kan waarschijnlijk zelf al wel bedenken dat dit op zijn zachtst gezegd niet het meest gezonde voedsel op aarde is.

Als het gaat over vetten die slecht voor je gezondheid zijn, dan gaat het meestal om verzadigde vetten. Dit zijn vetten die je vooral vindt in dierlijke producten, zoals vlees, kaas en eieren (overigens niet in vis, dat bevat vooral gezonde vetten kun je gerust eten). Gefrituurd voedsel wordt bovendien vaak gebakken in zogeheten transvetten, plantaardige onverzadigde vetten die een soort van “verzadigd gemaakt” zijn, en eigenlijk nóg ongezonder zijn.

“Als je niet de juiste brandstoffen in je lichaam stopt, kun je ook niet verwachten dat je lichaam goed werkt.”

Naast het feit dat verzadigde vetten ontzettend slecht zijn voor je algehele gezondheid, zijn ze ook ontzettend slecht voor het kunnen krijgen van een erectie. Dit heeft er alles mee te maken dat het krijgen van een erectie eigenlijk niets anders is dan het vollopen van de zwellichamen in de penis met bloed. Als je een erectie wilt krijgen, is een goede bloedsomloop dus van groot belang.

Dit is waar verzadigde vetten roet in het eten gooien, want verzadigd vet is werkelijk waar funest voor je bloedsomloop. Er is wetenschappelijk bewezen dat zelfs één maaltijd met veel verzadigd vet al een negatief effect kan hebben op je bloedsomloop (bron), laat staan een dieet dat consequent veel te veel verzadigd vet bevat.

Als jij teveel verzadigd vet eet, kan dat dus heel goed tot gevolg hebben dat je een erectiestoornis ontwikkelt. Als je hiervan af wil komen, dan zul je dus flinke aanpassingen in je dieet moeten maken. Vooral rood vlees kun je beter vervangen door andere producten. Wit vlees, zoals kip, is al een stuk beter, en nog beter zijn vis of vegetarische vleesvervangers.

Let op, om direct de beste tips te ontdekken om vanavond al je erectieproblemen op te lossen en hardere erectie te krijgen, bekijk je het Complete Erectie Controle ebook.

Stap 2: Drink voldoende water

Deze tip klinkt misschien dusdanig simpel dat je bijna geneigd bent om het niet te geloven, maar toch is het echt zo dat het drinken van water van essentieel belang is voor het krijgen van een fatsoenlijke erectie. Het is nu eenmaal een feit dat de meeste mannen (en de meeste vrouwen trouwens ook) veel te weinig water drinken.

Zoals ik net heb uitgelegd, is een erectie eigenlijk niets anders dan een penis die vol met bloed loopt, en bloed bestaat natuurlijk voornamelijk uit water. Als er voldoende water in je lichaam aanwezig is, dan kan je lichaam besluiten dat het een goed idee is om je zwellichamen vol te laten lopen met bloed, en een erectie te krijgen. Is er echter niet voldoende water aanwezig, dan zal dit niet gebeuren.

“Een erectie is voornamelijk bloed, en bloed is voornamelijk water.”

Als je cellen onvoldoende water hebben, dan zal je lichaam namelijk je bloed hard nodig hebben om al die cellen van het water te kunnen voorzien dat ze nodig hebben om te functioneren. Je lichaam kan het zich dan niet veroorloven om daarbovenop ook nog eens bloed naar je penis te sturen, want dan zou je lichaam niet meer goed functioneren.

Hierom is het dus van groot belang dat je voldoende water drinkt om een erectie te kunnen krijgen. Het zal een beetje van persoon tot persoon verschillen hoeveel water je moet drinken op een dag, maar de richtlijn die het Voedingscentrum hanteert is minimaal 1,5 tot 2 liter per dag. Als je erg actief bent of het buiten warm is (hierdoor zweet je een stuk meer), dan zul je meer water moeten drinken.

Stap 3: Eet zo min mogelijk suiker

Ik heb eerder al aangestipt dat je bij ongezond eten al snel aan vet eten denkt, maar iets anders waar je misschien al aan dacht, is zoetigheid. Niet iedereen is hier even gevoelig voor, maar als je een zoetekauw bent, dan vind je het waarschijnlijk lastig om een stukje taart, een extra koekje of zoete drankjes te weerstaan. In dat geval heb ik slecht nieuws voor je: suiker is niet alleen erg ongezond, maar het is ook nog eens slecht voor je erecties.

Dit heeft meerdere redenen. Allereerst verlaagt suiker je libido, ofwel: je hebt door suiker minder zin in seks. Je hebt vast al wel eens ervaren dat je door het verteren van suiker erg moe en futloos kunt worden, wat op zich al niet goed is voor je libido. Daarnaast remt het ook nog eens de aanmaak van leptine, een stof in je lichaam die van grote invloed is op je libido (bron).

“Als je geen zin hebt in seks, dan zul je natuurlijk ook niet zo snel een erectie krijgen.”

Daarnaast kan suiker ook nog eens zorgen voor stress, wat op zijn beurt óók weer kan leiden tot impotentie. Suiker zorgt er namelijk voor dat je lichaam meer cortisol aanmaakt, een hormoon waar je stressgevoelens van krijgt. Van stress is bewezen dat je er moeilijker een erectie door kan krijgen (bron), dus ook op deze manier zorgt suiker indirecte voor slechtere erecties.

Ik wil ook nog eventjes stilstaan bij het feit dat suiker ook om niet-seksuele redenen bijzonder ongezond is. Van alle voedingsmiddelen die er zijn, worden suikers namelijk het makkelijkst omgezet in lichaamseigen vet. Kort gezegd betekent dit dus dat je het snelst dik wordt van suiker, vergeleken met bijvoorbeeld vet of koolhydraten. Dat is dus een extra reden om zo min mogelijk suiker te eten.

Als je minder suiker wilt gaan eten, dan is het niet genoeg als je alleen maar minder zoetigheid binnen krijgt. Het zal je namelijk verbazen in hoeveel voorverpakt voedsel suiker is verwerkt, en hetzelfde geldt bijvoorbeeld voor sauzen. Kijk dus altijd even goed op de voedingswaarde-informatie die achterop elke voedselverpakking staat, want daar moet precies staan hoeveel suiker een bepaald product bevat.

Stap 4: Eet meer spinazie

Misschien heb je vroeger van je ouders wel gehoord dat je van spinazie groot en sterk wordt, of misschien herinner je je wel Popeye, de tekenfilmmatroos die ineens onmenselijk sterk werd toen hij een blik spinazie opat. Als het gaat om erectiestoornissen, dan zit er zeker enige waarheid in het idee dat je groter en sterker kan worden door spinazie ;).

“Popeye zal in de slaapkamer vast geen problemen hebben gehad.”

In spinazie zit namelijk een heleboel foliumzuur. Dit zegt je misschien niet meteen heel veel, maar dit is een stof die van essentieel belang is voor een goede bloedsomloop. Aangezien ik eerder al heb uitgelegd hoe belangrijk je bloedsomloop is als je een erectie wilt krijgen, zal je vast niet verbaasd zijn dat wetenschappers een link hebben gevonden tussen een tekort aan foliumzuur en erectiestoornissen (bron).

Veel voedingsstoffen gaan verloren als je deze kookt of bakt, maar bij het foliumzuur in spinazie is dat niet het geval. Wanneer je spinazie kookt, dan blijft namelijk maar liefst 66 procent van het foliumzuur intact. Als je het over gekookt voedsel hebt, is spinazie daarom één van de meest foliumrijke voedingsmiddelen die er bestaan.

Daarnaast zit er ook vrij veel magnesium in spinazie. Ik kan me voorstellen dat je daarbij niet meteen een link ziet met erectieproblemen, maar er is wetenschappelijk bewezen dat magnesium de aanmaak van testosteron bevordert (bron). Dit mannelijke hormoon is dan weer van groot belang bij het kunnen krijgen van erecties.

Stap 5: Eet meer avocado’s

De oude Azteken uit Zuid-Amerika noemden de avocadoboom ook wel de “testikelboom”. Het lijkt erop dat zij iets wisten waar wij pas eeuwen later opnieuw achter zouden komen, want naast het feit dat avocado’s erg gezond en rijk aan gezonde vetten en vitaminen, zijn ze ook nog eens erg goed voor je libido. Hierdoor kunnen avocado’s bijdragen aan betere erecties.

Dit komt doordat avocado’s veel zink en vitamine E bevatten; twee stoffen waarvan bekend is dat ze van grote invloed zijn op seksueel presteren. Vooral van zink is veel bewijs dat het de hoeveelheid testosteron in je lichaam verhoogt (bron), waardoor je meer zin in seks en sneller een erectie krijgt.

“Zonder mannelijk hormoon functioneren je mannelijke delen natuurlijk niet goed.”

Van vitamine E is niet helemaal duidelijk wat voor effect het heeft op je libido, maar wat wel bekend is, is dat je er vruchtbaarder van wordt. Er is wetenschappelijk bewijs wat erop lijkt te duiden dat de kwaliteit van je sperma omhooggaat als je meer vitamine E in je lichaam hebt (bron). Afhankelijk van de reden dat je graag seks wil hebben, kan dit natuurlijk een voordeel zijn.

Stap 6: Drink elke dag 2 tot 3 kopjes koffie

Dit klinkt misschien als een wat vreemde tip, omdat koffie over het algemeen helemaal niet zo gezond is. Toch raad ik je als je erectieproblemen hebt aan om zo’n twee tot drie kopjes per dag te drinken, omdat dit ertoe kan leiden dat je betere erecties krijgt. Drink echter niet té veel koffie, want dat is niet goed voor je gezondheid.

Van cafeïne is bewezen dat het de bloedsomloop verbetert, en de bloedvaten en spieren ontspant (bron). Als je wat cafeïne in je lichaam hebt, dan is je lichaam dus beter in staat om de zwellichamen in je penis vol te laten lopen met bloed, en zul je dus sneller erecties krijgen, en bovendien stevigere erecties.

Dit voordeel is niet alleen theoretisch; het is ook in de praktijk bewezen. Uit onderzoeken is namelijk gebleken dat het drinken van twee tot drie kopjes koffie per dag ertoe leidt dat de kans op erectiestoornissen aanzienlijk afneemt (bron).

Ik wil deze tip nog wel even afsluiten met een waarschuwing: koffie kan er zoals gezegd dus voor zorgen dat je betere erecties krijgt, maar het zorgt er ook voor dat je lichaam uitdroogt. Ik heb eerder uitgelegd dat dit funest kan zijn voor je vermogen om een erectie te krijgen, dus als je meer koffie gaat drinken, zul je daarvoor ook moeten compenseren door extra water te drinken.

Ontdek de meeste effectieve methode om vanavond al je erectieprobleem op te lossen

In de afgelopen 9 jaar heb ik duizenden mensen geholpen om hun problemen in de slaapkamer op te lossen.

Ik heb een baanbrekende methode ontwikkeld om af te rekenen met erectiestoornissen en erectieproblemen. Je leert onder andere het volgende:

  • De 10 belangrijkste oorzaken van erectiestoornissen
  • Praktische oefeningen om binnen no-time weer volle en harde erectie te krijgen
  • Hoe je je erectiestoornis voor eens en altijd uit je leven verbant

In mijn methode geef ik de exacte stappen en specifieke instructies om erectieproblemen compleet te verbannen zonder middelen, pillen of andere kwakzalverij.

Klik op de link om meer te weten te komen over mijn methode:

Complete Erectie Controle Risicovrij Uitproberen

Drs. Chris Coster

Drs. Chris Coster is seksuoloog, relatietherapeut, auteur en oprichter van erectieexpert.nl. In zijn carrière heeft hij vele mannen geholpen met erectieproblemen via zijn praktijk en ebook. Wil jij ook erectieproblemen aanpakken? Bekijk dan de effectieve Complete Erectie Controle methode op completeerectiecontrole.nl.

Laat een reactie achter

Verplichte velden zijn gemarkeerd met *